עדן מתנות לגבר » רעיונות למתנות | הצעות למתנות » מתנות – ההיסטוריה שלהן וכיצד הן הפכו למסורת חשובה בחיי האדם

מתנות – ההיסטוריה שלהן וכיצד הן הפכו למסורת חשובה בחיי האדם

עודכן בתאריך

הענקת מתנות היא מסורת שקיימת כבר תקופות ארוכות, ראשיתה אלפי שנים מאז שהאדם זוכר. כבני אדם, אנחנו יצורים חברתיים אשר נהנים זה מחברתו של זה ומבטאים את הרגשות שלנו באמצעות מתן מתנות. בין אם זה ביטוי של אהבה אמיתית, הערכה לעבודה שנעשתה היטב או סתם כדי להראות את הכרת התודה שלנו על כך שיש לנו מישהו כידיד, הענקת מתנות טבועה בדם שלנו.

על מנת להבין מדוע אנו כל כך אוהבים מתן מתנות, יש לחזור אחורה בזמן כדי למצוא את המקורות של צורת הביטוי הייחודית הזו שהופכת אותנו לכל כך אנושיים.

מתנות והיסטוריה

המקור של מתן מתנות

הענקת מתנות הינה אחת מן הפעילויות האנושיות העתיקות ביותר שקדמו לציוויליזציה ועשויה לחזור למקור המין שלנו. אפילו בתקופת אנשי המערות הפרימיטיבית, הענקת מתנות היתה נפוצה למדי מאחר והיא שימשה כדי להראות אהבה וחיבה זה כלפי זה. הענקת מתנות היוותה גם סמל סטטוס כאשר מנהיגי שבטים או חמולות היו מראים את הערכתם לתרומה של אלה שלקחו חלק מהישג חשוב.

בין אם זה היה סלע בעל צורה יוצאת דופן, שן של בעל חיים, גזע של עץ או פריט אחר שמקורו טבעי, הענקת מתנות הייתה בהחלט התנהגות נפוצה הרבה לפני שהפכנו לציוויליזציה מתקדמת. ככל שפותחו הכלים, המתנות החלו להיות משוכללות יותר, למשל קדחו חורים בשיניים ובאבנים של בעלי חיים כדי שיוכלו להיות מוצגים על שרשראות ובנוסף לכך חפצים רבים אחרים עוצבו.

מאוחר יותר בתקופת מצרים, מתנות ניתנו בעיקר לפרעונים אשר בנו פירמידות מסיביות במטרה לאחסן את העושר שלהם לאחר המוות והמציאו אלילים כדי לתמוך באמונתם של עבודת אלילים. בתקופה הרומית אנשים היו מציגים זה לזה אסימוני מזל טוב, שנמשכו מאות שנים והשפיעו מאוחר יותר על כל הציוויליזציה המערבית ואילך. אסימונים כאלה של מזל טוב שימשו בתור מתנות ולצורך הצגת נאמנות, הדבר נכון גם בתקופה של ימינו.

עד עידן ימי הביניים, נעשה שימוש במתנות על מנת להבטיח את טובתו האישית של המלך או להפגין נאמנות בעתות מלחמה. כמו כן, מתנות אישיות של אירוסין ניתנו בתור נדוניה שנעה בין מטבעות למתכות יקרות ויכלה להגיע עד לעדר בקר, עיזים או כבשים. בתרבויות רבות, נדוניות וביטויים דומים אחרים קיימים עד היום.

היום הענקת מתנות היא עדיין חלק מהתרבות היומיומית שלנו ומגדירה את מי שאנחנו ואת המסר שאנחנו רוצים להעביר יחד עם המתנה שלנו. מתנות ניתנות בכל אירוע משמח וחגיגות והן אמצעי לתקשר אחד עם השני ולהביע את עצמנו.

הפסיכולוגיה מאחורי מתן מתנות

כיום, מתנות לוקחות חלק בכל התרבויות השונות ברחבי העולם, החל מחגיגות ימי הולדת, ימי נישואין, איחול מזל טוב, איחולים לבריאות, גילוי אהבה וחיבה, או סתם אמירת תודה. מתנות ניתנות לבני משפחה, לחברים, לאלה שאנחנו עובדים איתם ואפילו לשכנים להם אנו מעניקים מתנות מכל מיני סוגים. ישנן תעשיות גדולות המוקדשות ליצירה ומכירה של מתנות המאפשרות לאנשים למצוא את סוג המתנה המתאים לתת למישהו מסיבות רבות ושונות, אפילו בזמנים העמוסים ביותר.

הפסיכולוגיה אשר מסבירה מדוע מתן מתנות זו פעולה כל כך מתגמלת היא פשוטה, הפעולה הפשוטה הזאת מאפשרת לאנשים להתחבר. נותן המתנה מבטא את תחושותיו ורגשותיו על ידי שליחת מתנה בתקווה שיוכל לחלוק את אותם רגשות עם מקבל המתנה. מקבל המתנה בתורו מקבל את התחושות והרגשות וכך נוצר חיבור. יצירת קשרים עם אנשים סביבנו נותנת לנו תחושת מטרה ותחושת סיפוק. התחושה הזו היא שמאירה את הנשמה ומוציאה מאיתנו את המיטב. יש פתגם ישן שאומר "עדיף לתת מאשר לקבל" ויש לו פרשנות מיוחדת במיוחד כשמבינים את הרווחים והיתרונות הנובעים מנתינת מתנות לאחרים.

מדוע חשוב לתת מתנות?

במהלך השנים נערכו מחקר רבים הנוגעים לתחושות הרווחה והסיפוק המתרחשות כאשר אנו נותנים מתנות לאלו שאכפת לנו מהם. עוד בתקופת אנשי המערות הענקת מתנות הייתה מתגמלת וזו אולי הסיבה לכך שהיא עמדה במבחן הזמן. ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לחלק מן הסיבות הפופולריות ביותר לחשיבות של נתינת מתנות:

  • זה גורם לנו להרגיש שמחים – במילים פשוטות, הענקת מתנות יכולה לגרום לאדם להרגיש מאושר יותר עם עצמו וגם כלפי האדם שקיבל את המתנה שלו. במחקרים שבהם אנשים התבקשו לתת מתנות כחלק מניסוי, התוצאה הייתה שאנשים למעשה הרגישו טוב יותר ומאושרים יותר מהחיים שלהם.
  • שיפור מצב התודעה שלנו – מחקרים מראים כי הענקת מתנות עשויה לשפר את מצב הנפש של האדם. אם נתינת מתנות גורמת לכם להרגיש מאושרים יותר ומעניקה לכם תחושת מטרה, הדבר עשוי לשפר בהכרח את המצב הנפשי שלכם.
  • קשרים חברתיים טובים יותר – על ידי הענקת מתנה, אנו לא רק מבטאים את הרגשות שלנו אלא גם בונים קשרים חזקים יותר עם אותו אדם לו אנו מעניקים את המתנה. לא רק שהאדם שמקבל את המתנה מרגיש קרוב יותר לנותן, אלא גם להיפך. קשרים חברתיים טובים יותר תורמים גם לשיפור במצב ההוויה ומספקים גם תחושת אושר כללי.
  • זה מדבק אחרים – כאשר אדם מעניק מתנה לאדם אחר, לא רק שהסיכויים שמקבל המתנה יעניק מתנה לאדם אחר גדלים, גם הסובבים אותו שרואים את המעשה הזה יתחילו לתת מתנות. הדבר נובע בין השאר משחרור האנדורפינים, אשר לא רק מועיל לנותן, אלא מורגש גם למי שמקבל ורואה את מעשה הנתינה.

שאלות נפוצות על הענקת מתנות מסורתית

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות תמונות ורעיונות על הענקת מתנות מסורתית. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
המחיר של הענקת מתנות מסורתית משתנה בהתאם למה שתבחרו, אנחנו מציגים המון מתנות שונות בחנות המתנות שלנו, אתם מוזמנים לבקר בחנות באתר.
כמובן, אנו מציעים שירות של הענקת מתנות מסורתית ובנוסף גם שירות של מתנות לכל סוג שתחפשו, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ישיר בטלפון או לבצע הזמנה ישירה מחנות המתנות שלנו באתר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר ורעיונות להענקת מתנות מסורתית שלח טופס או חייג
050-9595004

מאמרי מתנות נוספים שיעניינו אתכם

תפריט נגישות

שלח הודעה
1
היי , כאן שימי :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)