עדן מתנות לגבר » רעיונות למתנות | הצעות למתנות » משחקי מחשב לילדים – בעד או נגד

משחקי מחשב לילדים – בעד או נגד

עודכן בתאריך
חנות-מתנות-באינטרנט

הורים רבים מקצים לילדיהם שעות מסך בשל ההתנגדות למשחקי מחשב, אך ישנם גם אחרים המוצאים יתרונות בדבר ואפילו מביאים משחקי מחשב בתור מתנה לילד ליום הולדת. המאמר יציג את שתי נקודות המבט והשיקולים לכאן ולכאן.

האזינו לכתבה

היתרונות במשחקי מחשב

משחקי מחשב אהובים מאוד על ילדים כבר מגיל 3. התמונה, הצליל והקצב מהפנטים אותם והם מרוכזים לאורך זמן. חוץ מהתעסוקה שנוחה למרבית ההורים כי אז הילד "לא מפריע", ישנה גם למידה. ילדים המשחקים משחקי טקטיקה וחשיבה צריכים להפעיל יכולת קוגניטיבית כדי לפתור את התרגיל, התוכן המילולי או הבעיה. גם משחקי מכוניות, משחקי אקשן ומשחקים תחרותיים אחרים מלמדים את הילדים דחיית סיפוקים והתמודדות עם הפסד. בנוסף, השליטה בעכבר ובג'וי סטיק בעת משחקים לאקס בוקס, מפתח את המוטוריקה העדינה והקואורדינאציה. מעבר לכך, המשחקים משפרים זיכרון, קשב ותפיסה חזותית ומאפשרים ביצוע של מספר משימות בו זמנית. לדוגמא, במשחקים ל-XBOX ולפלייסטיישן הילדים מתמקדים במולטי משימות: הם יורים, בורחים, מתחמקים ועוד.

השיקולים בעד משחקי המחשב

מעבר לשיקול הקוגניטיבי ישנו גם שיקול רגשי. היכולת של הילד לנצח ולפתור בעיות מעצימה אותו. בנוסף, כאשר הילד משחק עם קבוצה במחשב הוא מפתח מיומנויות חברתיות כמו: סבלנות, אמפתיה ובטחון. הוא מוביל צוות ומגלה כישורי מנהיגות בדרכים שמפתחות גם את היצירתיות והדמיון. מחקרים גילו שהתרומה הרגשית משמעותית ומפחיתה חרדות אצל ילדים המשחקים במחשב. שיקול נוסף הוא שפה. ילדים רכים לומדים לדבר נכון ולהתבטא בעברית. ככל שעולה הגיל הם לומדים מושגים באנגלית ומחזקים את הלמידה שלהם בבית הספר באמצעות המשחקים. לפיכך, בין אם רכישת משחקים נעשית בחנות רגילה או חנות משחקים דיגיטלית ובין אם אלו משחקי מחשב להורדה באנגלית, תנו לילדיכם להתמודד עם השפה גם אם אינם בקיאים בה עדיין.

מתנגדים למשחקי מחשב

אין מניעה לחשוף את הילדים למשחקי מחשב ויש לשים דגש על המינון והאיזון. על פי המתנגדים, משחקי המחשב גוזלים זמן רב בישיבה מול מסך וכך הילדים מבלים הרבה בבית, ללא זמן איכות עם המשפחה, בטבע או בפעילות ספורטיבית. שיקול נוסף הם התכנים. ישנם משחקים אלימים ולכן הם חייבים להיות מותאמים לגיל ולעולם הפנימי של הילד. מחקרים מצאו שילדים היושבים זמן רב מול המסך מנותקים מסביבתם ואין להם יכולת להתנתק באופן עצמי, הישיבה הממושכת אינה בריאה ויכולות להיות להם בעיות שינה. לפיכך, חשוב לקבוע עם הילד זמנים וסדר יום כך שייווצר איזון בין כל הגורמים.

המלצות לאיזון נכון

כאשר קובעים ביחד עם הילד סדר יום הוא צריך להיות ברור וכתוב. למשל, ילד החוזר מבית הספר צריך לאכול ולנוח, לעשות פעילות ספורטיבית ולהכין שיעורי בית. ההמלצות הרפואיות לשעות מסך הן: חצי שעה בין גיל 3-7, עד שעה וחצי בגיל 8-15 ומגיל 16 עד שעתיים.

משחקי מחשב לילדים בעד או נגד
קח אותי לחנות!

שאלות נפוצות על משחקי מחשב לילדים - בעד או נגד

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות תמונות ורעיונות על משחקי מחשב לילדים – בעד או נגד. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
המחיר של משחקי מחשב לילדים – בעד או נגד משתנה בהתאם למה שתבחרו, אנחנו מציגים המון מתנות שונות בחנות המתנות שלנו, אתם מוזמנים לבקר בחנות באתר.
כמובן, אנו מציעים שירות של משחקי מחשב לילדים – בעד או נגד ובנוסף גם שירות של מתנות לכל סוג שתחפשו, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ישיר בטלפון או לבצע הזמנה ישירה מחנות המתנות שלנו באתר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר ורעיונות למשחקי מחשב לילדים - בעד או נגד שלח טופס או חייג
050-9595004

מאמרי מתנות נוספים שיעניינו אתכם

למה לקנות מתנות באינטרנט

למה לקנות מתנות באינטרנט?

שגעת החנויות האינטרנטיות תוקפת את כולנו,האם כשאנחנו מחפשים לקנות מתנות לגבר או מתנות ליום הולדת עדיף לקנות באינטרנט או אולי דווקא ללכת לקניונים? למה כן

קרא עוד »
7 סמארטפונים מומלצים לשנת 2020

7 סמארטפונים מומלצים לשנת 2020

עבור רבים מאיתנו, הסמארטפון שלנו הוא סוג של מרכז היקום עבורנו, מכשיר שנמצא איתנו ממש כל הזמן ושאנחנו עושים באמצעותו הכל. הטכנולוגיות האופייניות והנפוצות שקיימות

קרא עוד »

תפריט נגישות

שלח הודעה
1
היי , כאן שימי :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)