עדן מתנות לגבר » רעיונות למתנות | הצעות למתנות » איך לנקות תכשיטים? ככה תעשו זאת נכון!

איך לנקות תכשיטים? ככה תעשו זאת נכון!

עודכן בתאריך
חנות-מתנות-באינטרנט

אין כמו תכשיטים בשדרוג ההופעה וכדי שתוכלו ליהנות מהתכשיט לאורך זמן חשוב לדעת כיצד לשמור עליו היטב מפני לכלוך, אבק, שריטות ומזהמים שונים. במהלך היום יום התכשיטים חשופים לתנאי מזג האוויר המשתנים ובאים במגע עם כימיקלים וגירויים שונים שעשויים לפגוע בהם.

האזינו לכתבה

תכשיטים איכותיים במיוחד העשויים ממתכות יקרות כמו זהב וכסף סטרלינג מחזיקים מעמד שנים ארוכות, אך גם אותם יש לטפח. חשוב מאוד להתאים את דרך הניקוי לסוג המתכת והתכשיט, כי ניקוי לא תואם עשוי להסב נזקים לתכשיט. לפניכם מספר כללים והמלצות בכל הנוגע לניקיון של תכשיטים:

שיטות ביתיות לניקוי תכשיטי כסף

תכשיטי כסף אפשר לנקות גם באמצעים זמינים בהישג ידכם במטבח הביתי. כמו למשל: יצירת תערובת בין סבון כלים ומים חמים. אפשר לטבול מטלית רכה (למשל, מטלית העשויה מבד מייקרופייבר) בתמיסה ולהבריק בעדינות את התכשיט כאשר פעולה זו טובה במיוחד להסרת כתמים. במקרה של כתמים משמעותיים יותר ניתן להשתמש בסודה לשתייה עם מים רותחים ולאחר מכן לשטוף היטב – התגובה הכימית בין הסודה לשתייה למים הרותחים יכולה לסייע מאוד להיפטר מכתמים מטרידים. אפילו משחת שיניים לבנה יכולה להיות אפקטיבית לניקוי תכשיטים עשויים כסף.

שילוב בין מלח ולימון גם יכול להוות אלטרנטיבה לניקיון של כתמים. סוחטים לימון לקערה עם 3 כפות מלח ומים חמים ומניחים בקערה את התכשיט אותו רוצים לנקות.
כדאי לאחסן את תכשיטי הכסף בנרתיק ייעודי במקום קריר ויבש ובאופן כללי לענוד את התכשיט רק אחרי שהתזתם בושם, כדי שהוא לא יידבק לתכשיט.

איך לנקות תכשיטים ככה תעשו זאת נכון

כללי זהב לניקוי

תכשיטי זהב פחות דורשים התעסקות בכל הנוגע לניקיון, אבל אפשר בהחלט לערבב חומר ניקוי במים חמימים ולהוסיף מספר טיפות אמוניה ולצחצח בזהירות עם מברשת שיניים רכה ולאחר מכן, להניח במים פושרים ולשטוף היתר. חשוב לצחצח ממש בעדינות כי זהב היא מתכת רכה. מומלץ להימנע ממגע של זהב עם כלור בטמפרטורה גבוהה שיכול לצבוע את התכשיט – הכל תלוי באחוז המתכות ובערבוב של הזהב עם מתכות אחרות.

תכשיט בדרגת קראט נמוכה בעל סיכוי גבוה להכתים אם הוא נחשף לרמות גבוהות של כימיקלים כמו כלור, אלכוהול ותרכובת גופרית. לכן, אם אתם נכנסים לבריכת שחייה או לספא מומלץ להסיר את התכשיטים וניתן לכסות אותם או להימנע מלבישתם כאשר משתמשים בתכשירים כמו תרסיסי שיער או קרמים תרופתיים ויש לוודא בעת רחיצת ידיים שלא נותרו על התכשיט שאריות של סבון וכדאי לאחסן את התכשיטים במקום נפרד בתיבת התכשיטים בדרך המאפשרת שליפה מהירה של התכשיט כדי להימנע מגירוד של הציפוי או פגיעה בגימור.

אם בוצע ניקוי של הדגם חשוב מאוד להניח לו להתייבש על מגבת ולא לענוד אותו לפני שהוא התייבש בצורה מוחלטת.
יש תכשירי ניקוי מקצועיים בשוק ייעודיים לשמירה על תכשיטים, יש להתאים את סוג התכשיר לסוג התכשיט ולעקוב אחר הוראות הניקוי.

שימו לב למשל שיש חומרים גם מהמזווה הביתי וגם חומרים מקצועיים שלא מתאימים לתכשיטים משובצי אבני חן או פנינים – שלא תבחינו בכך מאוחר מדי, כאשר כבר נגרם נזק לתכשיט ואי אפשר להחזיר לו את הברק האבוד או גרוע מזה – הוא השחיר או נפגע.

מתי נפנה לאנשי מקצוע?
יש להיזהר עם תכשיטים בניקוי ביתי "עשה זאת בעצמך" במיוחד אם אינכם בטוחים שאתם פועלים נכון. הבשורות המעודדות הן שקיים גם ניקוי מקצועי של תכשיטים המתבצע על ידי בעלי מקצוע המספקים הכוונה והדרכה בכל הנוגע לשמירה על תכשיטים או שירותי ניקיון מיוחדים.

קח אותי לחנות!

שאלות נפוצות על ניקיון תכשיטים

במיוחד עבורכם הכנו מאמר מפורט שבו תוכלו לראות תמונות ורעיונות על ניקיון תכשיטים. יש לגלול למעלה בכדי לקרוא יותר על הנושא.
המחיר של ניקיון תכשיטים משתנה בהתאם למה שתבחרו, אנחנו מציגים המון מתנות שונות בחנות המתנות שלנו, אתם מוזמנים לבקר בחנות באתר.
כמובן, אנו מציעים שירות של ניקיון תכשיטים ובנוסף גם שירות של מתנות לכל סוג שתחפשו, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ישיר בטלפון או לבצע הזמנה ישירה מחנות המתנות שלנו באתר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר ורעיונות לניקיון תכשיטים שלח טופס או חייג
050-9595004

מאמרי מתנות נוספים שיעניינו אתכם

חנות מתנות בתל אביב

חנות מתנות בתל אביב

קצת על העיר תל אביב תל אביב היא ללא ספק העיר הכי שוקקת בארץ. בתל אביב תוכלו למצוא ים נקי במיוחד וחופים אטרקטיביים, מסעדות מפוארות

קרא עוד »
מתנות בכנסים עסקיים

מתנות בכנסים עסקיים

לאורך כל השנה מתקיימים כנסים עסקיים בנושאים שונים ומגוונים. כנסים אלו מיועדים לתת מענה באותם תחומים שלשמם הם נערכים ובהם משתתפים מומחים רבים מהארץ ומהעולם.

קרא עוד »

תפריט נגישות

שלח הודעה
1
היי , כאן שימי :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)